Accountorin strategian toteuttaminen otti harppauksen eteenpäin viikoissa
"Erittäin tärkeää meille oli esimiesosallistujien arvio, että heidän ymmärryksensä strategiasta on parantunut ja heillä on paremmat kyvykkyydet jatkaa strategiasta keskustelua tiimiensä kanssa käydyn Strategiadialogin jälkeen. Tämän arvion antoi yli 70 prosenttia esimiesosallistujista,"
”Erittäin tärkeää meille oli esimiesosallistujien arvio, että heidän ymmärryksensä strategiasta on parantunut ja heillä on paremmat kyvykkyydet jatkaa strategiasta keskustelua tiimiensä kanssa käydyn Strategiadialogin jälkeen. Tämän arvion antoi yli 70 prosenttia esimiesosallistujista,” kertoo Mari Vuorre, Chief Competence Officer ja Accountor Groupin johtoryhmän jäsen.
Accountor Groupilla oli tavoitteena, että kaikissa yksiköissä on ymmärrys konsernin yhteisestä suunnasta ja miten oman yksikön tarkempi strategia ja painopisteet vaikuttavat yhteiseen kokonaisuuteen. Accountor Group on Pohjois-Euroopan johtava talous- ja palkkahallintopalvelujen tarjoaja, jolla on toimintaa eri maissa.
Online Strategiadialogin avulla yritys tavoitti kerralla satojen accountorilaisten joukon useissa maissa. Yhteistyö Fountain Parkin kanssa edisti toivotusti strategian ymmärrystä organisaation eri tasoilla.
Arvokasta tietoa esiin muutamassa viikossa
Strategiadialogi tuotti johdolle muutamassa viikossa arvokasta tietoa strategian ymmärryksen syvyydestä ja tasosta eri henkilöstöryhmissä. Esiin saatiin konkreettisia ajatuksia strategian edistämiseksi. Keskijohto kertoi toiveitaan, millaisia konkreettisia toimenpiteitä ja tukea tarvitaan ja missä, jotta strategia ohjaisi arjen toimintaa entistä osuvammin ja tuottoisemmin.
Vuorre näkee Fountain Parkin Strategiadialogissa useita hyötyjä:
”Strategiadialogi soveltuu hyvin strategiatyön kokonaisuuteen ja nostaa organisaatiosta esiin näkökulmia, joista on hyötyä johtamisessa, viestinnässä ja toimenpiteiden sisällöissä sekä niiden suuntaamisessa kohdistetummin. Strategiadialogiin kannattaa myös sisällyttää strategiavideoita ja esityksiä ja myös tällä tavalla toistaa yrityksen tärkeitä tavoitteita ja viestejä”.